Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 70-200/4 eller Sigma/Tamron 2,8?

Produkter
(logga in för att koppla)
Stör du dig inte på ljusstyrkan f4, så hade jag valt Canons.
Ett av Canons skarpaste objektiv lovordat överallt, vill du ha F2,8 så tror jag Sigma är ett bra alternativ till Canons. Fått topprecensioner överallt och betydligt tyngre klumpigare. Har testat det och provskjutit, ingen metall mot kamerans metall i infästningen. Har en tendens att glappa på många Canon kameror tack vare det, men fungerar i övrigt perfekt. Tamron har jag ingen erfarenhet av.

Håller helt med Robin du kan ju bilda dig även en egen uppfattning om du tittar på Cyberphotos jämförelse av objektiven :)

Bestäm dig om du behöver 2,8. Behöver du det så är nog sigman ett bra val. Är d mest ute och klarar dig med f/4 är canon objektivet lättare, skarpare, har snabbare af, rejälare och är allmänt trevligare dock inte 2.8..... Sport innomhus behöver du princip 2.8....

får bli L
ska bli kul att testa första gången

det "tråkiga" är att måste lämna tillbaka väskan jag fick i julklapp efter som gluggen inte kommer att få plats annars

Det är ett roligt objektiv! Fota motorsport är det perfekt till!

Man får med en objektivkondom till det, går säkert ta med objektivet iden annars även om jag aldrig sett någon använda den...

Håller helt med Robin du kan ju bilda dig även en egen uppfattning om du tittar på Cyberphotos jämförelse av objektiven :)

Eller läsa här på fotosidan ang. recensioner och antal ägare.
Tror alla tre är bra objektiv, men du kommer inte att bli besvuken med en L glugg. Grattis till ett bra val!

Senast ändrad:
Har ett tamron 70-200 /2.8 och kan inte mer än tala gott om det, låter lite mer än canons egna men dock inget som stör, funkar klockrent i min lilla bubbla, och väldigt prisvärt :)

ANNONS
Götaplatsens Foto