Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon EF 70-200mm f/4L
- Trådstartare Grimson
- Start datum
sjohan
Aktiv medlem
Jag har det med 350d. Med stativfäste så är det faktiskt perfekt balanserat och det funkar utmärkt handhållet också. Och de fleste stativ klarar det även utan stativfästet. Mycket trevlig kombination på kamera och objektiv. Kan fixa en bild lite senare ikväll men nu ska jag äta.
Mycket trevligt objektiv kan tilläggas. Det bästa som jag någonsin använt iaf. Saknar lite ljusstyrka bara ibland. Men det funkar förvånansvärt bra med den inbyggda blixten inomhus på upp till kanske 4 m avstånd..
Martin F
Aktiv medlem
Även jag har ett. Dock har jag ingen 350D, men jag har använt det på en EOS 500, som är ungefär lika lite och ännu lättare än 350D. Tycker inte att det är några problem och objektivet är mycket trevligt.
I stort sett alla objektiv känns mer eller mindre framtunga på en så liten kamera.
I stort sett alla objektiv känns mer eller mindre framtunga på en så liten kamera.
sjohan
Aktiv medlem
sjohan
Aktiv medlem
Om man lägger rätt remmen så är det inga problem att gå med den över axeln. Iom att den väger såpass som den gör så hänger den liksom rakt utmed kroppen istället för att ens försöka hänga med objektivet rakt ut. Och så himla mycket väger den inte.. Tror det är runt 1300gram och det är inte mycket med en bra rem. Så jag har inga problem iaf. Kan gå runt med den ett bra tag. Och den är mindre än man tror när man ser bilder. Väger mindre med. Man föreställer sig att 700 gram är ganska mycket. Försök hitta ett att känna på. Det gjorde jag. Jag skulle bara kika
Blev lite fattigare två dagar senare
Men det kan jag leva med för det är ett riktigt shysst objektiv och jag laddar upp inför nästa sommar nu och då vet jag att jag kommer behöva det.