Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon Eos 1dx mark iii

Produkter
(logga in för att koppla)

Peeter Reep

Aktiv medlem
Jag köpte en begagnad Canon Eos 1dx mark iii i början av sommaren, och den går ju fortfarande att köpa ny i butik, men tillverkas den fortfarande?
Hur länge kan Canon tänkas serva kameran efter nerläggning?

Canon tillverkar många av sina produkter i omgångar. Det går inte att göra allt parallellt. Vissa produkter kan de ha i lager många år efter att de slutat tillverka dem.

Jag är övertygad om att din kamera inte längre är i produktion.

Canon brukar säga att de ska ha reservdelar kvar i upp till sju år i genomsnitt efter produktionsstopp. Men delar till proffsprodukter har de kvar längre.

Canon slutar ge service åt Eos-1V vid årsskiftet. Den kom år 2000 …

Jag tror inte du ska vara orolig.

Canon tillverkar många av sina produkter i omgångar. Det går inte att göra allt parallellt. Vissa produkter kan de ha i lager många år efter att de slutat tillverka dem.

Jag är övertygad om att din kamera inte längre är i produktion.

Canon brukar säga att de ska ha reservdelar kvar i upp till sju år i genomsnitt efter produktionsstopp. Men delar till proffsprodukter har de kvar längre.

Canon slutar ge service åt Eos-1V vid årsskiftet. Den kom år 2000 …

Jag tror inte du ska vara orolig.
Tack så mycket för ditt svar.

ANNONS
Götaplatsens Foto