Annons

Canon EOS M6 Mark II

Produkter
(logga in för att koppla)

Astacus

Aktiv medlem
Rajala har annonserat hårt för den under en längre tid och på deras webbsida sägs att den finns i lager, både centralt i webblager samt i affären på Herkulesgatan, Sthlm.
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Rajala har sålt huset och diverse olika kombinationer med adapter, sökare och olika objektivalternativ. 6995 kr för huset stor del av vintern, men nu har de höjt priset ett par tusen.
 

martley

Aktiv medlem
Cyberphoto ser ut at ha den hemma också, jag ser inget om restnotering. 9390 för enbart huset, 11490 inkl EF-M 15-45/3.5-6.3 IS STM. Inte de allra billigaste prylarna...
 

PMD

Aktiv medlem
Rätt mycket billigare än en EOS 90D, som i stort sett är samma kamera fast med sökare. Med sökare är EOS M6 II fortfarande lite billigare (om man kan få tag på en).
 

martley

Aktiv medlem
Rätt mycket billigare än en EOS 90D, som i stort sett är samma kamera fast med sökare. Med sökare är EOS M6 II fortfarande lite billigare (om man kan få tag på en).
Min priskommentar var väl främst riktad som en jämförelse med Rajalas nu avslutade vinterkampanj. Annars tror jag inte cyberphotos pris skiljer sig nämnvärt från andra återförsäljarens. En konkurrensfördel är förstås att de har den i lager
 

Jockethorne

Aktiv medlem
Rajalas lagerstatus är ju felaktig ungefär 9/10 gånger. På det en obefintlig kundsupport gör ju att jag aldrig väljer dem
 

Bussmicke

Aktiv medlem
Jag köpte min Canon 5D4 från Rajala för snart 1½ år sedan. Då hade de en kampanj plus att de som hade nyhetsbrevet fick en kod som gav 10% extra vilket gjorde att jag kom ner under 22,5k.
 

Jacobssons

Aktiv medlem
En liten fråga: Hur står sig M6 Mark II när det kommer till bildkvalitet och iso-egenskaper mot den betydligt äldre Sony A7 II ? (som ärligt talat inte är någon höjdare när det kommer till lågt pris vid mediokra ISO-tal). Klurar på om man ska gå vidare, fast nedåt, mot APS-C igen. Dagens sensorer är väl ändå bättre än de var för hundra... (nåja) 6-7 år sedan menar jag. =)
 

Bengf

Aktiv medlem
M6 Mark II har man uppfattat som en liten juvel, jätte, jättesynd att den inte fick inbyggd sökare, mycket bra autofokus. A7II var blott andra generation och gick en tuff match mot den klassiska Nikon D750 med sin fortfarande nästan makalösa fina iso-egenskaper, två helt olika kameratyper är det och högiso bilder vinner D750 mot A7II som ändå inte förlorar jätte stort vad gäller iso, det var först med A7III som den knallar förbi vad gäller hög-iso, det är den där blandningen med att bevara detaljer och mer eller mindre färgbrus. M6 Mark II har klart bättre autofokus än tidiga A7II men får det tuffare mot A7III som blev mycket bättre på alla sätt. Sensorn i M6 Mark II räcker nog rätt så långt vad gäller tillräckligt bra Iso-egenskaper, har dock inte läst några jämförbara tester vad gäller Iso mellan dom. DXO Mark brukar man kunna se vissa skillnader vad gäller sensorernas egenskaper. Fuji har några mycket fina APS-C modeller också i liknande storlek som M6:an.
 
ANNONS