Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon G9 spökar. Fukt?

Produkter
(logga in för att koppla)

pixelröra

Aktiv medlem
Jag var ute och fotograferade häromdagen när kameran började bete sig konstigt. Skärmen slocknade, objektivet fastnade halvvägs ute, stängdes inte av när jag tryckte på avstängningsknappen och till sist meddelade den att jag inte hade något minneskort. Bytte minneskort men samma sak. Inget fel på batteriet. Efter att ha vilat inne en dag fungerar den som den ska.

Vad ska man tro? Någon som varit med om något liknande? Kan det vara fukt? Det var 2 plusgrader, rått, men ingen nederbörd eller dimma. Jag har fotat i snöfall utan problem, så fukt är kanske inte så troligt ändå?

Garantitiden närmar sig raskt slutet. Jag har redan haft den inne på verkstaden en gång. Min gamla G5:a fick också garantirepareras innan skärmen på den la av. Nu är jag trött på dyra grejer som slutar fungera!

ANNONS
Götaplatsens Foto