Annons

Canon S3 is Vs Canon 350D eller. behöver jag verkligen dslr?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lost_One

Medlem
Jag har så smått börjar kika efter en ny kamera, brukar passa sig ganska lagom att byta vartannat år ungefär...
Hittills har ett smidigt format alltid varit av hög prioritet då jag gillar attta med kameran 'bara utifall att' fototillfälle ges.
Nu har detta dock ändrats lite pga det faktum att mobiltelefonernas kameror börjar bli såpass bra att man faktiskt kan föreviga stunder med hygglig kvalité även utan sin 'kamera' (har själv 2Mpix i min nalle)

Så därför har jag nu glidit in på de aningen mer avancerade kamerorna då jag saknat många inställningar och framför allt ljusstark optik i min nuvarande Canon iXUS 400.

En 350D har länge hägrat då den vida överstiger mina behov som glad fotoamatör, samtidigt som den fortfarande har ett rimligt anskaffningspris.

På senare tid har dock Canon PS S3 seglat upp som en utmanare för inköp.

För det första så ligger inköpspriset mkt bra till, och dessutom har den ju möjlighet att agera 'point'n shoot'-kamera ifall jag känner mig lat. Film går ju också att spela in, även om jag sällan kommer använda den möjligheten.

Jag tror nämligen att jag aldrig kommer köpa in några extra objektiv i det fall jag inhandlar en 350D, jag är helt enkelt inte så seriös i mitt fotograferande -än.
Som jag ser det faller då den stora meningen med att införskaffa en 350D bort, även om det är en mkt fin kamera.

Vad tror ni, kommer jag ångra mig om jag köper en S3 eller har jag redan svarat på min egen fråga..?

Det lilla ordet "-än" du skriver indikerar för mig att ditt intresse kan växa med rätt utrustning. Om du aldrig kommer köpa ett bättre objektiv än kitobjektivet är en DSLR inte mycket bättre, men så blir det nog inte om intresset växer.

Heh otålig som man är så beställdes det en S3 igår... Blir jag inte nöjd med den så får jag välan uppdatera mig vidare.

Tackar för svar

ANNONS
Götaplatsens Foto