Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon S50 & IBM Microdrive

Produkter
(logga in för att koppla)

Lasse C.

Aktiv medlem
Hej!

Behöver komplettera med mer minne till min Canon S50. Är det någon som har erfarenhet av IBM Microdrive 1 GB ihop med den här modellen?

Undrar framförallt om Microdrive påverkar batterikapaciteten mycket negativt och om kamerans tid för att lagra tagen bild på kortet jämfört med t ex Sandisk Ultra II blir märkbart längre.

Erfarenheter emottages tacksamt!

MVH
Lasse

Hej,

Jag använder normalt inte microdrive till min S50 men testade en bekant's kort under ett par dagar. Det tar betydligt mer ström och jag uppskattar att batteriet räckar mindre än hälften så länge. Jag använder normalt Sandisk 128 eller 256 och skrivning till kortet sker kanske något långsammare med microdrive men det är ingen stor skillnad. Om jag skulle använda microdrive skulle jag absolut skaffa ytterligare ett batteri (jag har bara ett).

mvh

H

Misstänkte att det går åt mycket ström. Köper ett Ultra II på 512 MB istället.

Tack för ditt svar Håkan!

MVH
Lasse

ANNONS
Götaplatsens Foto