Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon Speedlite 420EX + Canon EOS 300D

Produkter
(logga in för att koppla)

agge28

Aktiv medlem
Får inte till det med mina vattenbilder när jag använder den externa blixten.

Den interna blixten fungerar perfekt till detta ändamål.

Den verkar att slå för hårt även att jag riktar den uppåt. Allt blir överexponerat, vitt.

Någon som har ett förslag, hur jag ska bära mig åt. Utom att använda den interna blixten.

Eftersom jag kanske fundera på att köpa en ny kamera framöver utan intern blixt.

Installera det ryska firmwarehacket så får du tillgång till blixtexponeringskompensation, har gjort det själv och det funkar perfekt med -2/3 steg med 300d och 420EX tycker jag!

Anders W skrev:
Installera det ryska firmwarehacket så får du tillgång till blixtexponeringskompensation, har gjort det själv och det funkar perfekt med -2/3 steg med 300d och 420EX tycker jag!

Tack för din hjälp!

Vad kan hända om jag gör något fel när jag installera det ryska hacket?
och var hittar jag det?

Klart att det alltid är en risk att installera hack men jag har inte haft några som helst problem. Kommer ej ihåg var jag hittade det, sök i forumet, det finns nog många trådar om detta hack!

ANNONS
Götaplatsens Foto