Annons

Canvas från Crimson - 70x50 någon?

Produkter
(logga in för att koppla)

Dood

Aktiv medlem
Är på väg att beställa tryck på Canvas från ett foto från Crimson och är lite frågande till storlek och format.
Tanken är ett 70x50 (+ 40mm kilram) från en bild i 10 megapixlar. När jag skickat upp denna till Crimson får jag endast "Fairly good".

Någon som trots "Fairly good" skrivit ut på Canvas och hur blev resultatet på så pass stort tryck? Finns det något att göra med bilden för att få upp kvalitén (tex Aliens Skins Blow-up-plugin eller liknande)?

Jag har skickat fråga till Crimson men inte fått något svar än (deras onlinesupport verkar sällan igång...).

Tacksam för synpunkter och råd! :)

Jag brukar interpolera upp bilden själv till önskad storlek i CS4. Har gjort ett antal 70x100 från motsvarande antal pixlar som du anger och de är klart tillräckligt. Om sedan Crimsons interpolering är sämre eller bättre än om jag gör det själv har jag ingen åsikt om. Jag tycker det är skönt att veta vad jag lämnar ifrån mig och kunna styra skärpning osv själv.

// Maxe

Jag beställde en 70x50 canvas här om veckan och då använde jag prefixtjänsten eftersom jag endast ville ha canvasduken och sen montera upp den på en ram själv. Jag skickade upp en 12Mp tiff-bild (ouppinterpolerad) och fick visserligen inte se någon kvalitetsskala likt den du nämner men jag blev väldigt nöjd med resultatet.

OK tack för era svar!
Är det vettigt att göra någon typ av uppskärpning efter jag interpolerat bilden? Det är visserligen en bröllopsbild som redan är aningen softad... Något annat att tänka på?

Någon som vet om Crimson gör ytterligare någon interpolering eller så om det nu bara står "Good" vid uppladdningen och montering enligt önskad storlek?

Jag vill ju ha 40mm kilram för detta foto men för att inte bilden ska kapas 80mm i bredd och höjd funderar jag på att stretcha denna del aningen så att mer av fotot syns framtill. Antar att det inte kommer att märkas allt för mycket på sidorna. Någon som testat eller har bättre förslag? Enkel färg går nog bort då jag ändå vill att motivet går runt...

ANNONS
Götaplatsens Foto