Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canvas

Produkter
(logga in för att koppla)

herja

Aktiv medlem
Tänkte göra en uppförstorad tavla på canvas hos t.ex crimson. Den skrivs visst ut med bläckteknik men hur ljusbeständigt är det, den kommer ju hänga exponerad hela tiden?

Tänkte göra en uppförstorad tavla på canvas hos t.ex crimson. Den skrivs visst ut med bläckteknik men hur ljusbeständigt är det, den kommer ju hänga exponerad hela tiden?

Det kan nog bara Crimson själva svara på. Det beror på vilket material och annan teknik de använder.

/FW

jag hoppades att någon som hade gjort en canvas och haft den på väggen något år kunde dela med sig av sin erfarenhet.

jag hoppades att någon som hade gjort en canvas och haft den på väggen något år kunde dela med sig av sin erfarenhet.

En av skrivartillverkarna (kommer inte ihåg vilken) skrev att det skall hålla i generationer vad nu det betyder. Det finns skyddspray men om den skyddar mot blekning pga ljus vet jag inte.

I flera (många) år skall det absolut hålla.

Om du frågar Crimson och får ett svar kan du alltid klaga om den bleks snabbare. Tror det är det bästa svaret du kan få. Tekniken är inte så gammal än att vi har kunnat se svaret i verkligheten.

/FW

ANNONS
Götaplatsens Foto