Annons

Carbon Copy och Kontakta en medlem

Produkter
(logga in för att koppla)

maxzomborszki

Aktiv medlem
Tänkte föreslå en finess när man väljer att kontakta en medlem. Kan ni inte lägga till en checkbox på formuläret "Kontakta en medlem" för att skicka en kopia av brevet till den egna adressen (som också syns högst upp på den sidan)? Exempel på hur det skulle kunna se ut finns på bilden nedan.

Är man rädd att folk ska kunna komma över andras adresser via en sådan finess kan man skicka brevet två gånger (en gång till respektive adress) eller se till att adressen till den mottagande medlemmen inte finns med i brevets header-rader utan bara i "SMTP-kuvertet".

Normalt brukar jag alltid se till att spara undan utgående brev när jag skickar korrespondens. Tyvärr så blir det inledande brevet i detta fall skickat via ett formulär och då har jag inte möjlighet att spara undan vad jag började konversationen med annat än genom att klippa och klistra texten och skicka ett meddelande till mig själv/fixa ett "fejkmail" för att få in det i min epostklient.

Det borde vara mycket enkelt att implementera och skulle åtminstone vara värdefullt för mig! :)

Bilagor

• form.jpg
    form.jpg
    14.3 KB · Visningar: 148
Varför inte tillföra så att man kan skicka ett privat meddelande som på www.fredmiranda.com.

Det har varit bra grej om det är någon fotofraf som har velat mig något,då poppar det upp ett meddelande att jag har ett oläst meddelande i min inkorg.

Som det är idag är jag lite skeptisk att öppna post som jag inte vet vem det kommer ifrån. ( Virus ?)

ANNONS
Götaplatsens Foto