Annons

CS4 kraschar!

Produkter
(logga in för att koppla)

Bjarne

Aktiv medlem
Mitt nyistallerade CS4 Extended verkar inte må så bra. Den klagar på Display drivern, vilket säkerligen beror på att jag har en gammal dator, som inte hanterar programmets grafikacceleration. När jag försöker gå in under Edit-Preferences-Performance för att slå av funktionen, så dör hela programmet.

Om jag drar en RAW-fil från utforskaren över i programmet, så dör det också. Det funkar däremot att gå via Bridge. Vad kan vara fel? Jag har en 'riktig' köpt licens.

Mitt nyistallerade CS4 Extended verkar inte må så bra. Den klagar på Display drivern, vilket säkerligen beror på att jag har en gammal dator, som inte hanterar programmets grafikacceleration. När jag försöker gå in under Edit-Preferences-Performance för att slå av funktionen, så dör hela programmet.

Om jag drar en RAW-fil från utforskaren över i programmet, så dör det också. Det funkar däremot att gå via Bridge. Vad kan vara fel? Jag har en 'riktig' köpt licens.

Det enklaste du kan göra är att låna/köpa annat grafikkort. Om du kör ett sådant kraftfullt program på en gammal dator, så är det kanske läge för ny hårdvara som stödjer funktioner som CS4 efterfrågar. Det är nog den trista sanningen.

På min skärm blev det rutigt, randigt och konstigt, men applikationen kraschade inte.
Uppdaterade sedan drivrutinerna för grafikkortet och sedan funkade det perfekt.

Tack för tipset om att uppdatera grafikkortets drivrutiner. Det hjälpte! Jag kan fortfarande inte använda Open-GL, men programmet fungerar i alla fall. Förut kunde jag inte ens gå in i Preferences och avaktivera det.

ANNONS
Götaplatsens Foto