Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dålig kvalitet på Sigma EF-500ST

Produkter
(logga in för att koppla)

Danne_S

Aktiv medlem
Jag har precis införskaffat mig en Sigma EF-500ST blixt till min Minolta som jag inte verkar hålla någon bra kvalitet på infästningen.

Det jag reagerade på omedelbart var att den inte alls satt speciellt bra på min kamera eftersom det inte var någon "skruv" man låste fast den med i blixtskon utan att det var en liten plastpigg som håller fast den. Man lossar den genom att trycka in en knapp på sidan på blixten och så har den inte sett ut på bilderna jag sett tidigare. Detta innebär att blixten glappar i skon när man rör kameran.

Är fastsättningen så dålig på dessa blixtar eller har jag fått något måndags exemplar av den? Är tacksam om någon annan Sigma ägare kunde berätta hur deras är.

hmmmm har ägt en sigmablixt ett bra tag nu och nyligen beställt en sigma ef 500....

på min tidigare var det ett stadigt fäste med en skruvplatta men om man kollar på bilderna på ef 500 hos cyberphoto och sigmas hemsida så är det ett knappfäste.

tror inte du fått ett måndags ex.

mvh/Patrik

Jag har en sigma 430 , inget att bli glad över !
Men visst den fungerar ,.
Dock lever motorzoomen ett eget liv ibland .
Man får nog vad man betalar för !

ANNONS
Götaplatsens Foto