Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Döda pixlar (DiMAGE A200)

Produkter
(logga in för att koppla)

NCR

Medlem
Hej!

Ny här och är sedan igår ägare till en KM DiMAGE A200. Jag packade glad i hågen upp den och såg mer eller mindre genast att det var en död pixel på TFT´n. Trist tänkte jag men beslöt mig för att ignorera den. Idag sitter jag och tittar igenom några bilder på moln jag hade tagit när jag ser att en till pixel har gått till de sälla jaktmarkerna. 2 Pixels på ett dygn? Så jag ringde till Minoltas support och då talade hon om för mig att "Vår pixelpolicy är mycket enkel, stör det dig så får du skicka in kameran". Trevligt att höra det i och för sig, men då blir det inlämning efter sommaren för nu i semestertider ser jag den säkert inte förrän i september eller så annars.

Min fråga till de av er som har en A200: Har ni märkt något liknande eller är det Murphys Lag som har drabbat mig?

ANNONS
Götaplatsens Foto