Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
D300
- Trådstartare Snofi
- Start datum
Annika.N
Aktiv medlem
Hejsan
Har funderingar på att skaffa mig ett d300 hus. Just nu har jag en d60 men känner att den inte är tillräcklig för mig, och skulle bara vilja veta lite vad ni tycker om d300? Ska man köpa den ny eller begagnad och lite sådana frågor.
Mvh Kristofer
Först ska du ställa frågan till dig själv vad är det jag behöver som inte D60 har. Hur länge har du haft kameran? Tänk på att du förlorar en del pengar.Du kan säkert köpa en beg D300 till ett bra pris ca 9.000-10.000 kr istället för 13.000 kr ny.
Själv köpte jag en D300 efter min D80. Tittade på begagnade men det blev en ny. Då har du garanti och det är viktigt.
Man ska inte köpa nytt bara för att det kommer nya modeller. Kamrerna blir mer och mer avancerade och man måste och kunna behärska sin utrustning annars är det ingen vits. Detta är bara mina tannkar!
OscarM
Aktiv medlem
jag har en D300 och är väldigt nöjd med den. klart bättre än D50 och D80 som jag hade innan.
jag köpte min begagnad och har inte haft några problem.
sen bör du kolla om skillnaderna mot D90 är några du kommer ha nytta av, annars så har D90 i stort sett samma bildkvalité (kanske lite bättre eftersom det är en senare kamera), i ett smidigare kamerahus, till ett bättre pris.
finns många trådar både här och på dpreview.com där folk diskuterar den ena kamerans föredelar VS den andra.
jag köpte min begagnad och har inte haft några problem.
sen bör du kolla om skillnaderna mot D90 är några du kommer ha nytta av, annars så har D90 i stort sett samma bildkvalité (kanske lite bättre eftersom det är en senare kamera), i ett smidigare kamerahus, till ett bättre pris.
finns många trådar både här och på dpreview.com där folk diskuterar den ena kamerans föredelar VS den andra.