Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D40x eller D80?

Produkter
(logga in för att koppla)

Rikard83

Medlem
Hej,

Just nu sitter jag med en nikon d70 som jag har som jobbkamera (mest produktfoto och porträtt). Den funkar fint tycker jag, pålitlig och stabil. Men nu söker jag efter fler megapixels som kan underlätta beskärningen av bilderna, ge lite mer utrymme. Sen hoppas jag förstås på mindre brus på dessa två nyare modeller.
Frågan jag ställer mig är då vilken av dessa ska jag välja?

Har självklart sneglat på både nikon d200 och d300, men jag frågar mig om jag verkligen behöver kraften i dessa, då d70 har funkat fint hittils?

Känner mig helt övermatat med specs just nu, kan ni hjälpa mig att tänka?

MVH

På gång...

Hej!

...annars luktar det ju Nikon D90 "runt hörnet".
Skulle vänta och avvakta lite om du kan. Annars har ju D80 motor och ligger goare i handen, speciellt användbart om du har tyngre gluggar. Dessutom har du ju batterigrepp till D80. Men som sagt..D90 väntar jag på...

Lycka till!

Fredrik

D90. Låter spännande!
Jo, jag kan vänta. D80 är kanske också en kamera man kan "leva med" lite längre än en d40x. Skiljer inte mycket i pris för kamerahus heller.
Ska googla på D90 :)

ANNONS
Götaplatsens Foto