Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D750 fel på slutaren :/

Produkter
(logga in för att koppla)

callekniven

Medlem
Jaha dags att skicka in igen då :/

Till användare av Nikon D750 digital SLR-kamera – risk för skuggor i bilden från slutaren

Bästa Nikon-kund,

våra system visar att du har registrerat en Nikon D750 digital SLR-kamera hos oss.

Vi har upptäckt att slutaren på vissa Nikon D750 digitala SLR-kameror som tillverkats i oktober och november 2014 inte fungerar på avsett sätt, vilket ibland leder till att en del av bilden skuggas.

Nikon har nu tagit fram en kostnadsfri reparationsåtgärd som minskar risken för att problemet uppstår.
Kontrollera om din kamera är en av de som berörs genom att klicka här och ta del av ytterligare information.

Om du har några frågor är du välkommen att kontakta oss. Vi ber dig att inte svara på det här e-postmeddelandet eftersom det har skickats från en obevakad e-postadress.

Vi ber om ursäkt för eventuella besvär som det här kamerafelet kan ha åsamkat dig.

Vänliga hälsningar,

Nikons kundsupport

Du kan inte svara på det här e-postmeddelandet. Om du vill kontakta oss klickar du här.

Jag har inte märkt av nåt med min, vare sig det tidigare problemet eller detta.

Och det ska mycket till innan jag skickar in en felfri kamera, i mina ögon sett, före semestern.

För de som inte har länken finns sidan för att kolla sitt serienummer HÄR.

(Min var okej: "Goda nyheter för din del. Din D750-kamera omfattas inte av detta problem och du behöver inte göra någonting.. Vi beklagar allt extra besvär detta problem har orsakat.")

jag har inte märkt något sådant med min
och jag har inte hört något om detta innan

får väll skicka in till hösten

Det går knappast att undvika att det ibland kan bli något systematiskt fel på våra tekniska prylar. Tillverkarna pressas hårdare och hårdare. Man får vara glad så länge företagen inte försöker sopa det hela under mattan.

Inte nog med att de (i detta fall) har konkurrens av Canon (och vice versa) och att marknaden krymper, nu har ju till råga på allt också de där baskade spegellösa kamerorna börjat mopsa upp sig så alldeles in i ...! :)

Men det viktiga för dem som har kameror inom det angivna intervallet är att få fram Nikons mening här. Menar de att enbart de kameror som uppvisar problemet ska skickas in, eller ska ALLA kameror tillverkade med specificerade serienummer skickas in?

Eftersom en sak som många har lärt sig den hårda vägen är att inte i onödan skicka in en kamera för service. Antalet kameror som återkommer från en service i sämre skick eller med ytterligare fel är förskräckande stort. Men det är kanske i och för sig bara är vad man kan förvänta. Enbart att någon skruvar isär och rotar inne i kameran, och sedan smäller ihop den igen innebär ju stor risk för att någonting råkar petas till. Till skillnad från när kameran (or whatever) tillverkas. Då sitter det experter på ett fåtal detaljer och monterar just dessa, och sedan ligger det ett antal olika kvalitetskontroller under vägen till, och efter att produkten är färdigmonterad (hos seriösa tillverkare).
.

ANNONS
Götaplatsens Foto