Annons

D850 USB

Produkter
(logga in för att koppla)

martley

Aktiv medlem
Om man vänder på steken, när fungerade det senast, om det har fungerat? Vad har i så fall hänt sedan dess? Har datorns operativsystem eller någon programvara uppdaterats, eller har programvaran i kameran uppdaterats? Har några inställningar ändrats i någondera enheten, eller har något annat hänt som skulle kunna tänkas ha betydelse?
 

pdahlen

Aktiv medlem
Bara en killgissning, finns det någon möjlighet att gå in i kontrollpanelen i windows och ”glömma” en enhet så att den får koppla upp sig på nytt?
 

martley

Aktiv medlem
Bara en killgissning, finns det någon möjlighet att gå in i kontrollpanelen i windows och ”glömma” en enhet så att den får koppla upp sig på nytt?
Det skulle i så fall vara "Enhetshanteraren". Där ser jag i alla fall min Canon-kamera. Men programmet visar som standard endast enheter som är anslutna, så man måste klicka i menyvalet "Visa dolda enheter". Då kan man välja alternativet "Avinstallera .." för kameran.
 

thommym

Aktiv medlem
Om man vänder på steken, när fungerade det senast, om det har fungerat? Vad har i så fall hänt sedan dess? Har datorns operativsystem eller någon programvara uppdaterats, eller har programvaran i kameran uppdaterats? Har några inställningar ändrats i någondera enheten, eller har något annat hänt som skulle kunna tänkas ha betydelse?
Jo, jag har försökt komma ihåg vad jag kan ha gjort, men åldern tar ut sin rätt. Säkert har jag gjort Windows-uppdateringar, det så sent som strax innan jag började denna tråd för att vara säker på att jag inte satt med något gammalt.

Jag kan inte hitta något om USB i menyn på kameran och inget på nätet om det heller.

Blir lite gråhårig av detta ...
 

thommym

Aktiv medlem
Om man vänder på steken, när fungerade det senast, om det har fungerat? Vad har i så fall hänt sedan dess? Har datorns operativsystem eller någon programvara uppdaterats, eller har programvaran i kameran uppdaterats? Har några inställningar ändrats i någondera enheten, eller har något annat hänt som skulle kunna tänkas ha betydelse?
Trägen vinner. Det fanns en 3-parts drivare som jag installerat av "någon anledning" som ställde till det. Bort med den och nu funkar allt igen. Provade med kameran i en annan Win-laptop och såg att drivarna inte var samma.

Tack Dan för att du ledde mig rätt.
 
ANNONS