Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Den mest prisvärda Normalzoomen till 350d

Produkter
(logga in för att koppla)

wallemannen

Ny medlem
Hejsan!

Jag befinner mig just nu som utbytesstuden i Hong Kong men ska åka hem om ett par dagar!

Jag är sugen på att köpa ett normalzoom objektiv till min 350d.. men jag har ingen anning om vilket..

Så frågan är egentligen bara vilket är det mest prisvärda objektivet? så kom gärna med tips och förslag på både specifika objektiv men även vad jag ska tänka på i mitt val av optik :) objektiv förslagen måste (tyvärr) vara av modell billig då jag är fattig student..

för er som är intresserade av priser här i Honk Kong rekommenderar jag http://www.ygdragon.net/index.php?page=photo/cameraprice.htm

Där priserna stämmer förvånasvärt bra! Priserna står för övrigt i HK dollar, men dra av ungefär 17% så vipps, har du priserna i SEK.

Får be om ursäkt för mitt hemskt dåligt formulerade inlägg, har ett gravt underskott av koffein i kroppen förtillfället. :)

Regards
Niklas Andersson Wahlman

Sigma 17-70/2,8-4,5 DC Macro 1:2,3

2 990 kr

Kanske kan vara nåt?
Äger det själv! mycket nöjd!

/Mvh
Magnus

Magnus Thornberg;
De där verkar u vara ett trevligt objektiv, de bör absolut kollas närmare på!

Anders Persson;
Jag har canons 18-55 kit objektiv.. är det verkligen så stor skillnad så att det är värt att köpa? men staiblisering är trevligt antar jag :)

Till er som eventuellt kollat mina bilder och inte tycker att jag har vuxit ur mitt 18-55 objektiv än så kan jag inte annat än att hålla med.. men tankten slog mig att man kanske skulle köpa ett bättre objektiv medans man var här.. för det är ju en viss prisskillnad.. :)

eller detta kanske!