Annons

Diaduplicator mellanformat

Produkter
(logga in för att koppla)

jonas18z

Avslutat medlemskap
Jag är på jakt efter en duplicator för mellanformat 6x6 så jag ska kunna "scanna" från Hasselblad. Har ett macro på 90 mm till en sony a7rIII FF. Så skulle helst vilja kunna använda detta på något sätt.

Som det ser ut verkar begagnat vara det mest optimala och då ebay men vilken ska man satsa på och vilken ska man undvika. Har ingen budget direkt. Tänker köra blixt på baksidan typ en ad200 pro.
 

Mats G

Aktiv medlem
Ett stativ ex. från en gammal förstoringsapparat. En "mattskiva" (plexi) med blixten under. Maska av ströljuset med en svart kartong du skär ut ett 6X6 hål i. Man behöver inte någon kraftig blixt. Men blixt är bra då man slipper skakningsoskärpa.
 

jonas18z

Avslutat medlemskap
Ett stativ ex. från en gammal förstoringsapparat. En "mattskiva" (plexi) med blixten under. Maska av ströljuset med en svart kartong du skär ut ett 6X6 hål i. Man behöver inte någon kraftig blixt. Men blixt är bra då man slipper skakningsoskärpa.
skulle nog föredra att ha en duplikator pga av platsbrist då jag kommer behöva montera ner den mellan varje gång och skulle vara smidigare med en duplikator i ett pelicase som jag bara kan dra fram och hänga på objektivet

har kollat in hasselblads och även pennax verkar
 
ANNONS