Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Digital Home

Produkter
(logga in för att koppla)

snaxalig

Aktiv medlem
Intresseklubben noterar ivrigt att Göran Segeholm från blaskan Kamera&Bild snackar på Digital Home-mässan i Älvsjö nu till helgen under programrubriken "Från skokartong till hårddisk".

Hmm... man kanske skulle ta och släpa sig dit i alla fall? Fast å andra sidan är det bara InWarehouse och Expert som påstår sig ha något för oss fotointresserade. Jag bestämmer mig på lördag!

:)

http://digitalhome.stofair.se/10119/index.asp?menulink=1

Är det någon som vet om det kommer att vara något mera fotorelaterat på Digital Home-mässan i Älvsjö nu till helgen? Expert brukar ju i och för sig vara duktiga och alerta, men å andra sidan är det ju gratis att besöka deras butiker. Mässentrén är ju trots allt 130 bagis... Å mässans Hem&Villa-del intresserar mig föga.

Har du varit på Digital Home-mässan? Berätta gärna om det är något intressant fotorelaterat där som gjorde resan och entrén värd besväret!
Jag är nyfiken...

Här lite fotorelaterat på mässan
- Samsungs kameror, Pro815 finns där
- Epsonskrivare med pappersjämförelser och (förstås) möjlighet att skriva ut
- HP med skrivare och några kameror
- Ilford bläckstrålepapper

Åh, tack för infon!

Men med andra ord är det alltså inte såvärst mycket digitalfoto på mässan alltså. Fast å andra sidan kanske man kan vila ögonen på desto fler hemmabioanläggningar att sukta och längta efter...

Läste i nån tidning igår att mässan redan är en succé, fast det framgick förstås inte ur vems synvinkel. Det kanske bara är mässarrangören som fått ihop sin budget och därför är nöjd.

Trevlig helg!

Jodå, jag hamnade på Digital Home-mässan här i Stockholm till slut. Trots att det redan några minuter efter öppnandet var fullt med folk i alla hallar så var vi bara tre tappra och intresserade åskådare som lyssnade på Göran Segeholms halvtimmespresentation om fotograferingens utveckling från "skokartong till hårddisk" på lördagsförmiddagen.

I Focus Tradings monter fick jag även möjlighet att testa några Tamron-gluggar. Det ledde ju bara till att jag nu definitivt vill ha ett äkta 1:1-makro. Undrar just om jag kan tänkas få det av jultomten?

I övrigt tyckte jag mig mest se en massa olika vägg-tv i resten av mässans montrar. SVT hade laddat upp med en hel del kul inslag i sin del av hallen.

Sammantaget ganska kul. Men varför måste allt ät- och drickbart inne på mässområdet kosta en halv förmögenhet?

Bilagor

• göran.jpg
    göran.jpg
    28.5 KB · Visningar: 226
Just det, ytterligare en fördel med att trots allt ha varit på mässan var att jag fick teckna en Kamera&Bild-prenumeration och får 4 nr för bara 99 kr. Ett otroligt bra introduktionspris!

Det var tydligen ett specialerbjudande för mässbesökare på Digital Home-mässan i Älvsjö, och det vore ju extra kul om de kan erbjuda oss Fotosidan-medlemmar något motsvarande.

:))

ANNONS
Götaplatsens Foto