Annons

Disable the printers color?

Produkter
(logga in för att koppla)

Magnus Petersson

Aktiv medlem
Epson Stylus Photo R2400
Version på drivrutin till skrivaren är 9.16
CS6
OS X 10.8.5

När jag väljer "Photoshop Manages Colors" i Photoshop, så kommer följande text upp: Remember to disable the printer´s color management in the print settings dialog box.

Mer exakt - Var gör jag det?

Tack på förhand, om någon vet.

Epson Stylus Photo R2400
Version på drivrutin till skrivaren är 9.16
CS6
OS X 10.8.5

När jag väljer "Photoshop Manages Colors" i Photoshop, så kommer följande text upp: Remember to disable the printer´s color management in the print settings dialog box.

Mer exakt - Var gör jag det?

Tack på förhand, om någon vet.

Det gör du i skrivardrivrutinen, men normalt sett kommer detta redan ha gjorts på en Mac. Du ser att inställningarna där är gråade, så att du inte kan ändra något under Print Setting > Color Settings. Har du däremot en Windows-dator ska du där välja Off (No Color Adjustment).

Det gör du i skrivardrivrutinen, men normalt sett kommer detta redan ha gjorts på en Mac. Du ser att inställningarna där är gråade, så att du inte kan ändra något under Print Setting > Color Settings. Har du däremot en Windows-dator ska du där välja Off (No Color Adjustment).

Tack Staffan!

Kan undra var man hittar skrivardrivrutinen...

Tack Staffan!

Kan undra var man hittar skrivardrivrutinen...

I utskriftsdialogrutan klickar du på Skrivarinställningar och i den dialogruta som då öppnas väljer du Print Settings. Då ser du antagligen att vid Color Settings är det förvalt Off (No Color Adjustment) och den inställningen är gråad, det vill säga du kan inte ändra den.

Vad du ska ställa in i denna del av dialogrutan är vilken Media Type du använder. Det avgör hur mycket bläck som du lägger på pappret. Har du fel inställning här blir det fel i förhållande till den profil som du valt.

ANNONS
Götaplatsens Foto