Annons

DJI

Produkter
(logga in för att koppla)

Tomasz

Aktiv medlem
Det finns på FS forumkategorier om Leica, Nikon, Canon, Sony med flera. Men inte om DJI, så jag lägger länken här då. Vi får se om någon är intresserad.
DJI Mavic 3
 

acke

Avslutat medlemskap
Den där extrakameran med teleobjektiv var onekligen en oväntad ny funktion. Undrar vilka krav den ställer på drönarens stabilitet i luften?
Telefoto med drönare är faktiskt ingen funktion som jag omedelbart går igång på. 162 mm ekvivalent brännvidd känns som gjort för ”spionage” snarare än allmän fotografering/filmning. Det öppnar för att spana på människor på lite längre avstånd, så att drönaren varken syns eller hörs.
 
Senast ändrad:

Third eye

Aktiv medlem
Den där extrakameran med teleobjektiv var onekligen en oväntad ny funktion. Undrar vilka krav den ställer på drönarens stabilitet i luften?
Telefoto med drönare är faktiskt ingen funktion som jag omedelbart går igång på. 162 mm ekvivalent brännvidd känns som gjort för ”spionage” snarare än fotografering/filmning. Det öppnar för att spana på människor på lite längre avstånd, så att drönaren varken syns eller hörs.
Ja endel har första tanke på att spana och spionera, andra tänker på jäkligt sköna parallax-effekter och filmmöjligheter som inte tidigare varit möjligt i dessa klasser.
Jag skulle kunna tänka mig drönaren, har dock ingen koll än på om den uppfyller nya kraven, vilket såklart är en dealbreaker för min del.
 

acke

Avslutat medlemskap
Ja endel har första tanke på att spana och spionera, andra tänker på jäkligt sköna parallax-effekter och filmmöjligheter som inte tidigare varit möjligt i dessa klasser.
Jag skulle kunna tänka mig drönaren, har dock ingen koll än på om den uppfyller nya kraven, vilket såklart är en dealbreaker för min del.
Jodå, visst förstår jag att teleoptik på drönare öppnar nya möjligheter, precis som det gör för markbaserad fotografi. Men samtidigt kan det öka misstänksamheten mot drönare i framtiden. Redan idag finns det ju folk som inbillar sig att man spionerar på dem, när man skickar upp en enkel drönare med vidvinkligt objektiv.

Den förlängda flygtiden på Mavic 3 skulle jag inte säga nej till, även om jag förstås tror att 46 minuter är en glädjesiffra. Min Mavic 2 Pro har en specad flygtid på upp till 31 minuter, men i praktiken är den nog 15-20 min.
 
Senast ändrad:
ANNONS