Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Domännamn
- Trådstartare Gucco
- Start datum
Gucco
Avslutat medlemskap
Ja det kommer komma inom hyfsat kort!
Tack Elmfeldt
Jag ser fram mot det, en efterlängtad nyhet som kommer att göra Fotosidan till "the one"
Joel.S
Aktiv medlem
Jag skulle gärna se möjligheten att knyta ett domännamn till portfolio.
Kommer den tjänsten att erbjudas?
Det kan man väl redan göra om man fixar det på egen hand?
Jag har länkat mitt egna domän rakt ner till portfolion på fs, ett enkelt litet script på några rader som flyttar över till rätt adress utan att man märker det.
Dock syns det ju senare i adressfältet att man kommit till en annan domän.
Gucco
Avslutat medlemskap
Det kan man väl redan göra om man fixar det på egen hand?
Jag har länkat mitt egna domän rakt ner till portfolion på fs, ett enkelt litet script på några rader som flyttar över till rätt adress utan att man märker det.
Dock syns det ju senare i adressfältet att man kommit till en annan domän.
Javisst Joel, det går förmodligen även att köpa domänpekning till portfolion för en billig peng (och som du skriver ett script)... men som du påpekar syns det, när man kommer in på sidan att "domänen" ligger på Fotosidan.
Det ger ett trist intryck om portfolion ska agera "hemsida" eller portfolio med egen domän...
Jag betalar gärna extra för funktionen eget domännamn knutet till portfolio.
Joel.S
Aktiv medlem
Javisst Joel, det går förmodligen även att köpa domänpekning till portfolion för en billig peng (och som du skriver ett script)... men som du påpekar syns det, när man kommer in på sidan att "domänen" ligger på Fotosidan.
Det ger ett trist intryck om portfolion ska agera "hemsida" eller portfolio med egen domän...
Jag betalar gärna extra för funktionen eget domännamn knutet till portfolio.
Helt klart. Det skulle se mycket bättre ut då. Jag är inte speciellt insatt i ämnet med domänpekningar osv men kanske går det även att få den att "dölja" en annan adress.
Gucco
Avslutat medlemskap
Helt klart. Det skulle se mycket bättre ut då. Jag är inte speciellt insatt i ämnet med domänpekningar osv men kanske går det även att få den att "dölja" en annan adress.
Domänpekning fungerar som ditt script, det kostar någon hundralapp per år... men är inte särskilt snyggt. Bättre då med möjligheten att få ett domännamn kopplat till fotosidans portfolio utan .../fotosidan på indexsidan.
Gucco
Avslutat medlemskap
Vi skall få till detta. Orosmomentet är att det kan innebära viss lurig administration för de som använder det då ompekning är lite "mystiskt". Återkommer.
Ja, det verkar som ompekning inte är känt hos gemene man. Jag har använt det tidigare under flera år. Det vore fantastiskt om det gick att lösa, kombinationen egen webbdress och kontakten med övriga forummedlemmar skulle skapa en helt unik möjlighet. En egen hemsida på webbhotell är annars alternativet, det tar tid att administrera och är en lite ensam tillvaro. Genom att få en egen adress knuten till portfolio öppnas möjligheter, ha en hemsida alt portfolio med snygg adress, OCH möjligheten att ingå i fotosidan med alla dess möjligheter...
Jonathan Johansson
Aktiv medlem
Hur går det med detta? Några framsteg?
Gucco
Avslutat medlemskap
Framsteg
Tyvärr Jonathan
Jag fick besked att det skulle tittas över av Fotosidan, därefter har ingenting hänt. Jag kan personligen inte se problemet. Jag skaffade ett guldmedlemskap ändå, avvaktar och ser om det går att knyta ett domännamn till kontot. Eventuellt kanske det finns marknadsföringsaspekter i bakgrunden... om ett domännamn knyts till sidan, syns det inte att Fotosidan är huvudman
Hur går det med detta? Några framsteg?
Tyvärr Jonathan
Jag fick besked att det skulle tittas över av Fotosidan, därefter har ingenting hänt. Jag kan personligen inte se problemet. Jag skaffade ett guldmedlemskap ändå, avvaktar och ser om det går att knyta ett domännamn till kontot. Eventuellt kanske det finns marknadsföringsaspekter i bakgrunden... om ett domännamn knyts till sidan, syns det inte att Fotosidan är huvudman
Jonathan Johansson
Aktiv medlem
Nä, jag är väl medveten om att funktionen inte är implementerad ännu. Jag har haft guldmedlemskap i flera år. Jag skulle inte se något hinder eller nackdel i att man på annat sätt gjorde det synligt att det är en tjänst från fotosidan.
Jonathan Johansson
Aktiv medlem
Tycker att många som använder sig utav portfolio-tjänsten borde vara intresserade! Kul att du gillade mina bilder! Tack tack!Så sant, jag förstår inte problemet, och Fotosidan får gärna påvisa sin närvaro på något sätt. Mycket vackra bilder du tagit förresten. Jag ska kontakta dem igen, på något sätt känns det som intresset borde finnas hos fler medlemmar än du och jag.
Vi får hoppas att Elmfeldt läser här och att fler ligger på!
Jag ligger på. Det hela kan låta som en del av en kaka, men som vanligt finns det alltid lite utmaningar. Sen något år har vi dubbla miljöer (speglade miljöer på två geografiska platser) och avancerad miljö för lastbalansering. Jag kan inte alla detaljer, men det krävdes lite grottande för att reda ut hur vi skall lösa det hela. Det motiverar självklart inte halvårs ledtider, men nu verkar vi iallafall vara på spåret med ett lösningsförslag.
Återkommer!
Återkommer!
Jonathan Johansson
Aktiv medlem
Vi tackar för feedbacken David! Då vet vi att det jobbas bakom kulisserna!
Rubbestad-Lilja
Ny medlem
domännamn utan .fotosidan
Hur har det gått med detta, hittar ingen info om hur jag får ett eget domännamn till min portfolia (utan .fotosidan). Har man löst problemen? Om så är fallet, hur går jag då till väga för att aktivera det?
Hur har det gått med detta, hittar ingen info om hur jag får ett eget domännamn till min portfolia (utan .fotosidan). Har man löst problemen? Om så är fallet, hur går jag då till väga för att aktivera det?
Det är numera öppet för alla att använda:
http://www.fotosidan.se/blogs/clindh/egen-doman-mot-portfolion.htm