Många har säkert med sin drönare på utlandssemestern. Så det finns säkert en del bilder som kan läggas upp ganska snabbt.
Annars har nog dom flesta tappat gnistan över sina bilder innan dom fått spridningstillstånd, alternativt laddar upp dom ändå så får Fotosidan skamfilat rykte.
Hur är läget för Fotosidan om dom tillåter spridning av bilder utan spridningstillstånd? Det finns mig veterligen ingen möjlighet för någon annan än fotografen själv att kontrollera om bilden har spridningstillstånd eller inte och det krävs till och med lite ordning och administration till och med för fotografen att veta det.
En hash av bilden i beslutet hade definitivt varit hjälpsamt. Speciellt om man tar bilder på samma plats och vissa blir godkända och andra inte.
Besluten om spridningstillstånd är dessutom endast tillsvidare, så jag antar att dom när som helst kan ändras. Vilket gör det ännu mer komplicerat, speciellt om man sålt dom.
Jag tror du och Anders helt missuppfattat frågan helt...
Det var diskussionsforumen
Drönarfoto och film, utrustningsfrågor då speciellt
DJI jag önskade att det skapades.
Att gå in på ett möte och säga att '
det har jag provat förr så det går inte', då önskar jag hellre att man är tyst, så märks det ev senare om intresset är noll och inget, i dagens läge, det är absolut möjligt att det är så, men det tar inte bort möjligheten om fem är att prova frågan igen. Punkt.
Angånde Fotosidan och publicering av icke tillståndsgodkända bilder så är skillnaden noll och ingen från hur det ser ut i dag.
Man kan i dag ladda upp vilka bilder man vill på Fotosidan, från skyddsobjekt med avbildningsförbud, drönarbilder utan granskning från Transportstyrelsen etc etc I vilken omfattning vet jag inte men de plockas väl ner och eventuell medlem blockas.
"Hur är läget för Fotosidan om dom tillåter spridning av bilder utan spridningstillstånd?"
Det vet inte jag den frågan får du ställa till Fotosidan admin.
Vi andra (?) önskar ha ett dedikerat forum för dessa frågor och genom denna tråd så försöker jag kolla av intresset, inte vilka som är emot.
Tänk att det ska vara så svårt
/Michael