Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM /i uppsala?

Produkter
(logga in för att koppla)

firren

Aktiv medlem
Någon som vet om detta objektiv finns att titta på i någon affär runt uppsala?

Jag arbetar ibland (extra) på Allradio, och jag vet att vi haft ett ex hemma. Vet inte exakt hur det är nu, men prata med Göran Ström där så kan han säkert hjälpa dig.

Äntligen någon som säger något om detta objektiv, upptäckte det nyligen på Canons hemsida och tycker det verkar mycket intressant även om det är dyrt.
Kan vi inte få en liten rapport om dina iakttagelser?

Jag har inte studerat det så noga själv. Jag har läst att det är kompakt och välbyggt, men optiskt så lär 70-300 IS USM 4-5.6 vara bättre. Se photozone.de och de objektivtest som finns där.

Det är ett fullt dugligt objektiv. Jag hade ett hemma på test för några år sedan. Men det gör ju avkall på vissa saker för att få ner storleken. Men behöver man få ner storleken finns inte direkt några alternativ till DO-gluggen. Jag vill påstå att den räcker till det mesta utan vidare.

ANNONS
Götaplatsens Foto