Annons

En ”riktigt” ryggsäck?

Produkter
(logga in för att koppla)

MNB

Aktiv medlem
Har idag en rätt rejäl Lowepro (ingen aning vilken modell) men får inte plats med det jag vill och främst hur jag vill. Är så trött på att alla väskor har potential när det kommer till utrymme, men dom sabbar det med massa bestämda ”väggar” och att dom alltid envisas med att ha kardborren i botten horisontellt.

Finns det ingen väska som man kan bygga utrymmet mer eller mindre helt själv i? Så många olika väskor det finns därute men alla är i grunden ganska lika när det kommer till hur det ser ut i den.

Jag vill ha med mig allt när jag ska på ”stora uppdrag” i en enda väska. Drönaren och dom tillbehör till den. Kontroll, extra batterier mm. En aps-c med 1-2st objektiv. En fullformat med 1-2st objektiv. Sen det ”vanliga” något extra batteri, minneskort och rengöringsprodukter. Lite filter. Ja, det plockar på snabbt.

—-

Gör ett försök att posta här trots debaclet sist med grymt tröttsamma människor som ska kommentera allt utom trådstart. Bespara mig det tack.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
F-stop
Tamrac
Jag skulle tro de flesta har och att du får titta på de stora modellerna.
Alternativet är en riktig vandringssäck och bygga innandömet själv.Utan tvekan bättre bärsystem men de öppnas oftast från toppen o det kanske inte är det smidigaste i fotosammanhang.
 

Utvandraren

Aktiv medlem
Om du är över medellängd finns få alternativ som passar. Shimoda har nog någon modell av rätt storlek och de har olika insatser för kustomisering. Själv är jag otroligt nöjd med en medelstor modell, Explore 40. De största modellerna bör nog svälja allt.
 

Tony johansson

Aktiv medlem
Har två ryggor, en F -stop Satori (utgången modell), samt en F - stop Loka UL. I Satorin har jag nyligen petat ner två FF - hus (med monterade gluggar), samt två gluggar till + div. tillbehör, och då finns det ändå plats för ytterligare lite (med betoning på lite) till.
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Det var inte särskilt mycket prylar (2 hus och 2-4 objektiv) + övrigt + drönare. Nu skriver du iofs inte om det är 600/4 och största drönaren. Men är det hus med max 70_200/2,8 och en mindre drönare typ mavic 2 pro eller mindre. så fattar jag inte alls.Det är nästan så jag skulle få ner det i min lilla rygga (f-stop kashmir UL + icu pro large). Med min mallanstora f.stop satori + icu large/icu extra large hade det inte varit något som helst problem att packa ner detta + lite till. Och det finns ju större modeller också. Kolla in F-stop och Shimoda (finns ytterligare ett par märke med lösa insatser/inredning som går att skräddarsy helt efter egna behov. Och som sagts tidigare så om man ska gå mycket i eländig terräng kan man överväga en riktig vandringssäck + en insats från t.ex. F-stop att ha kameraprylarna i. Detta bör inte bli dyrare. Hur som helst så bör du klara dig med en säck på 50-60 liter men en på 60-70 l väger inte mer än några hekto ytterligare. Det finns ganska mycket att välja på faktiskt.
 

MNB

Aktiv medlem
Jag mailade Götaplatsensfoto (gbg) och dom sa att det var bara komma in med all utrustning och prova och packa i dom som dom har.

Bra service 👍 Så nog bör jag hitta nån där. Tack för tipsen alla som svarat.
 

PMD

Aktiv medlem
Berätta gärna sen vad det blev till slut, och vilka kompromisser du fick göra (om några)!
 
  • Gilla
Reaktioner: MNB
ANNONS