Annons

En liten undran. Jag har GFX 100 ll samt 4 Gf-gluggar. Dessutom en del tillbehör, battgrepp, tiltadapter mm. Jag vill byta system till Hasselblads´ se

Produkter
(logga in för att koppla)

Cambo

Aktiv medlem
En liten undran. Jag har GFX 100 ll samt 4 GF-gluggar. Dessutom en del tillbehör, battgrepp, tiltadapter mm. Jag vill byta system till Hasselblads´ senare versioner samt kanske ett par objektiv, Min utrustning är i mycket bra skick så den borde vara värd en del i byte. Hur gör man för att få en smidig försäljning? Orkar inte med att lägga ut allt på tex Blocket. Finns något företag som ni kan rekommendera ?

Jag har sålt till och köpt från MPB ett antal gånger och de har varit väldigt smidiga samt har oftast betalat mycket bättre än de svenska företag jag har varit i kontakt med.

Till exempel fick jag bud på 25' för en Q2 i toppskick + en nyservad M4 från en av de större svenska handlarna. MPB gav mig 2602EUR bara för Q2an...

Den ligger i Berlin? - Det verkar så enligt hemsidan.

När jag har gått in på hemsidan har jag någon gång fått välja UK eller EU, nu får jag inte längre välja. (Det är väl en kaka som ligger kvar gissar jag?).

Även jag har bra erfarenhet av att sälja till MPB. Kanske mindre betalt än att sälja på exempelvis Blocket men väldigt mycket enklare tycker jag.
Bara att ladda upp vad man har och i vilket skick, vänta på vilket pris man får och sedan skicka iväg om man är nöjd med priset. Några dagar i transporttid och några dagar till för att få pengarna.

Allt på sidan är individuellt fotograferat så det objektiv eller den kamera du ser på bilden är den du faktiskt köper. Jämför med likadana objekt som du skall sälja så får du ett hum om vilket skick du skall sätta att dina saker är.
Jag har flera gånger fått mer än vad de erbjöd från början då mina saker varit i väldigt bra skick och kompletta med kartonger och annat.

Götaplatsens Foto i Göteborg använde jag. Tyckte de var seriösa och gav snabbt svar. Självklart skär de emellan, konstigt annars.

Götaplatsens Foto i Göteborg använde jag. Tyckte de var seriösa och gav snabbt svar. Självklart skär de emellan, konstigt annars.
De erbjöd 24k för mitt 5Div hus, 16-35, 70-200, sigma 24 och 50 art plus nåt mer. Sålde privat och fick mer för bara huset och 16-35. Så resten av objektiven blev ren bonus när jag sålde dem.

Kameradoktorn (Stockholm) tycker jag har fungerat bra när jag bytt in och köpt nytt. Säljer både Fujifilm och Hasselblad.

ANNONS
Götaplatsens Foto