50D är bra och idag mycket prisvärd eftersom den är i slutet av sin fas. 7D är säkert bättre på en del saker, men AF i 50D är bra nog för sport - till pippifåglar är nog 7D bättre, men till "vanlig" sport och motorsport är 40D och 50D helt klart tillräckligt bra i 99% av fallen. Köper du en 50D istället för en 7D så har du råd ett EF 100 f/2.0 också och då har du två hela bländarsteg att leka med - så mycket bättre är absolut inte en 7D att den slår det. Men som med allt det beror på hur man tänker och resonerar - Det enda jag saknar med min gamla 40D vid sportfoto är en något större sensor, och det ger ju ändå in en 7D så då är alternativet en 1D mkII, men den är gammal idag eller kanske en 1D mkIII som man nog kan få för ungefär samma pris som en ny 7D, men nackdelen då är att man inte kan ta av "batterigreppet" och det är en tämligen rejäl pjäs man får i handen - skönt när man väl fotar, men jobbigare att släpa dit och hem... Allt beror på - 50D är en bra kamera, 7D är en bra kamera och på många sätt troligen en bättre kamera, men sen finns gränsen "good enough", 50D med 70-200 f/4L USM sätter focus och ljusmätare rätt på 97% av bilderna om du fotar rallycross - den missar bara då det är för blankt och glimmar till, men det gör troligen 7D också (fast jag VET inte, de har kanske löst det på något sätt?).
Valet är ditt - båda är bra kameror. 50D är idag mycket prisvärd och ger troligen mer pang för pengarna även om det är lite mer pang i 7D fast till ganska mycket mer pengar.