Annons

EOS300, Dynax5 m.m.

Produkter
(logga in för att koppla)

emkay

Ny medlem
Ska byta upp min gamla pentax MZ-M. Har tittat på Canon EOS300 och 300V men även Minolta dynax 5 och lite annat, är ganska öppen. Vad ska jag egnetligen köpa i denna prisklass? Erfarenheter, för-och nackdelar, rekommendationer och avråd efterlyses!!!!

Jag har minoltan och jag har inget att klaga på över huvud taget. Man har alla inställningsmöjligheter på den som man kan tänkas behöva, det finns en knapp för att prova bländarinställningen, man kan ställa in om man vill dra in filmen helt eller om en flärp ska sparas ute, snabb fokus, skön i handen och så vann den ju testet i förra FOTO.

Den enda nackdelen jag kan komma på är den att det inte finns digitala kamerahus från minolta att köpa om man skulle vilja det om några år utan då får man byta alla objektiv också.

Prova att använda sökfunktionen, det finns jättemånga trådar som tar upp exakt samma frågeställning, många många sidor text att läsa ;)

schysst, sökte och hittade massor (var här för första gången nu ju) så nu lutar det åt pentax *ist. man får se.

ANNONS
Götaplatsens Foto