Annons

Error vid uppladdning av bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

MWPhoto

Aktiv medlem
Nu har jag skickat en fråga tre gånger (flera veckor sedan första mailet har jag för mig) till "fotosidan" genom att klicka i menyn "fotosidan" "kontakta oss".
Fortfarande ine fått något svar alls.

Jag skulle vara glad om någon kunde tipsa om vad felet kan vara när det ser ut som på bifogad snapshot.

Problemet visar sig bara när jag försöker ladda upp bilder från min laptop som just blivit med XP.

Från stationära burken går det som det alltid har gjort förut, lysande.

Tips?

Bilagor

• namnlöst-1.jpg
    namnlöst-1.jpg
    58.3 KB · Visningar: 271
Senast ändrad:
Din dator rapporterar en felaktig sk "content type" vid uppladdning. Det borde ha varit image/jpeg. "image/jpg" finns inte.

Vad som orsakar detta vet jag inte, något program du installerat på PC:n har mappat om det där, på ett felaktig sätt.

Kanske någon Windows-guru här kan förklara hur extension mappas till content type vid uppladdning, och hur man kan förändra det?

ok, men filen jag försöker ladda upp är en JPEG. Det framgår i filinfon. Däremot så är endelsen .jpg. Hur gör jag nu då? :)

Det är helt i sin ordning, det som går fel är när browsern ser ändelsen ".jpg" och skall klura ut vilken innehållstyp den skall märka upp överföringen med. Där går det snett.

Under åren är det en annan person som rapporterat det där felet, men vi kom aldrig fram till vad som orsakat det. Men jag hörde aldrig av honom igen om hur han kom förbi det.

Men, jag kanske skall tillåta image/jpg också även om det är fel - när tom Microsoft verkar tro det heter image/jpg...
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;307239

Dubbeklicka nu på "Content Type" och ändra .. men först efter att du har läst det där dokumentet om hur man tar en kopia av sitt registry först. Du är inne i Windows inre nu, ett felsteg kan ge konsekvenser.

Hur stor kan risken vara att det hänger sig om jag ändrar till jpeg där?Jag har redan exporterat den delen till C: som en reg-fil.

Knappa 3 minuter och det funkar!!!!!!!!!!!!
Du är guld värd Christer!
Jag tackar och bugar flera gånger om. Och så slapp jag krypa in på datasupporten på jobbet å säga att det inte går att starta pc-n av någon konstig anledning. :)

ANNONS
Götaplatsens Foto