Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ersätta defekt 1d mk iv

Produkter
(logga in för att koppla)

clm

Medlem
Hej experter!

Köpte mig för många år sen en begagnad 1d mk iv som gått som tåget, nu har den tvärdött och det börjar bli dags att skaffa en ersättare. Har plockat fram min gamla eos 20d, även om bilderna blir fina så är det så otrooooligt seg.

Känner mig kluven över vad jag ska köpa, antingen en begagnad eos 1d x eller satsa på en ny 90d. Fotograferar mycket hästar vilket kräver bra fart på kameran och en vass autofokus, den gamla kameran gav 10 bilder per sekund vilket kändes helt ok. Det vore trevligt om den nya kameran var smidig att filma med, den gamla gick det att filma med men det var inte lätt med fokusen. 90d ska enligt vad jag lyckats läsa mig till fungera bra att filma med. Nu har man vant sig med den stora formfaktorn som en 1d erbjuder, men kanske fungerar lika bra at komplettera en 90d med batterigrepp.

Någon som har erfarenhet av dessa kameror och kan ge mig lite feedback?

/Christoffer

ANNONS
Götaplatsens Foto