niklasl
Aktiv medlem
Var på Galleri Frans Suell i veckan och tittade på fotografi. Bl a fanns bilder av Erwin Olaf utställda där; särskilt Paradise Portraits, Fashion Victims och Blacks är häftiga att se. Och bilderna ser klart mycket bättre ut i verkligheten än på hans webbsajt. Delvis tror jag det beror på att fotografierna är ganska stora och att de är sandwichade mellan två plexiglasskivor och därefter monterade kant-i-kant på en träram som gör att bilden kommer ut ca 5-10 cm från väggen. Någon stiftning kan man inte se utan allt måste vara limmat, på något sätt.
Är det någon som vet hur man monterar så här? Galleristen trodde att det gjordes i Tyskland eller Holland (Erwin Olaf är holländare).
(Nej, jag köpte inget av Erwin Olaf ;-) - priserna började på ca 40.000:- och sträckte sig ända till drygt 140.000:-, det senare för en bild ur serien Fashion Victims (den med ridpiskan, f ö Erwin själv). Det finns dock en retrospektiv bok för 980
Är det någon som vet hur man monterar så här? Galleristen trodde att det gjordes i Tyskland eller Holland (Erwin Olaf är holländare).
(Nej, jag köpte inget av Erwin Olaf ;-) - priserna började på ca 40.000:- och sträckte sig ända till drygt 140.000:-, det senare för en bild ur serien Fashion Victims (den med ridpiskan, f ö Erwin själv). Det finns dock en retrospektiv bok för 980