Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Färg-filter, Bouncer till EX600-RT

Produkter
(logga in för att koppla)

martin991

Aktiv medlem
Hej!
Jag har första modellen av EX600-RT och använder ganska flitigt de inkluderade färgfiltren.
Konstruktionen är lite ömtålig så jag hade helst haft lite mer stryktåliga varianter, tex de plast-bouncers som säljs.
Canon har till sin nya version lite bättre filter i hårdplast. Jag har försökt googla men kan inte hitta att de är kompatibla med den gamla versionen.
Är det någon här som har några tips?
De jag uteslutande använder är "Full-CTO" och "half-CTO".


Tack!
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Tyvärr är de inte kompatibla.

Men den genomskinliga filterhållaren till 600EX och 600EX-RT kan användas med vilka filterfolier som helst. Så du kan köpa filterfolie i en yrkesfotobutik och klippa till. Det blir rätt många på ett ark.

Om du har flera genomskinliga filterhållare så kan du tejpa fast filterfolie i dem så att det sitter permanent.
 

martin991

Aktiv medlem
Tyvärr är de inte kompatibla.

Men den genomskinliga filterhållaren till 600EX och 600EX-RT kan användas med vilka filterfolier som helst. Så du kan köpa filterfolie i en yrkesfotobutik och klippa till. Det blir rätt många på ett ark.

Om du har flera genomskinliga filterhållare så kan du tejpa fast filterfolie i dem så att det sitter permanent.
Det där sista var en riktigt bra ide! :D Tack!
Såg du att jag skickade dig ett privat meddelande om WayUpNorth i Rom?
Hoppas du har det bra i Paris!
 
ANNONS