Annons

Färghantering - inställningar i Vista

Produkter
(logga in för att koppla)

danneman

Aktiv medlem
Har kört en kalibrering för projektor/laptop med hjälp av Colorvision Spyder 3 Elite. Maskinens OS är Windows Vista Business (32-bit).

Osäker på inställningarna under Color Managment i Control Panel. Kan nå'n kika på mina skärmdumpar och säga var jag ev. skall ändra för att mina skapade ICC-profiler skall gälla?

Bilderna behöver nog ses större än vad som kan bifogas här, så följ denna länk till Google Picasa är ni snälla:

skärmdump stora bilder

Första fliken "Devices" där har jag lagt till min profil i listan och satt som default (den heter Dannes projector 090805). Är det rätt till att börja med?

Sedan under fliken "Advanced", skall nå'n av alla drop downs där ändras?

Bilagor

• _MG_6110.JPG
    _MG_6110.JPG
    71.8 KB · Visningar: 194
  • _MG_6111.JPG
    _MG_6111.JPG
    74.5 KB · Visningar: 198
Senast ändrad:
Update

Jag gick totalt bet på Vista. Efter timmar i diverse dator/AV-forum kan jag konstatera att jag inte är ensam. Vilken skit! Det händer inte ett skvatt oavsett vad man väljer för profiler etc. i de där menyerna. Med mjukvaran för Spydern fick jag till en kalibrering, och den kan aktiveras/avaktiveras genom det programmet. Dock händer något under kalibreringen, man riktigt ser att det blir nå't snett i slutfasen och resultatet helt åt skogen, precis som att operativet är med och strular med inställningarna under kalibreringsprocessen.

Som tur var medföljde XP Pro, så jag körde in det istället, och se "nu vart det ljus" ;) Å med rätt färger dessutom! =)

ANNONS
Götaplatsens Foto