Annons

Få RAW osv. i IXUS 70 / SD1000 ???

Produkter
(logga in för att koppla)

nifo

Avslutat medlemskap
Hej!

Har hört att det finns något hack för IXUS 70 / Powershot SD1000 (samma kamera). NÅgon som testat detta och kan säga mig var senaste hacket finns?

Får man svenska menyer då, och vad kan man vänta sig efter att ha installerat det? Något man bör tänka på?

Finns visst för fler kameror med...men detta får nog ses som något som ska göra på egen risk förstår jag...

Hittade detta: http://chdk.wikia.com/wiki/CHDK . Är det detta det pratas om? *klurar*

Tack för hjälpen!
/Fredrik

Har själv provat "hacket" på min G7:a och visst är det kul ett par gånger men allt blir så långsamt och omständigt. Det vanliga arbetsflödet går ju inte att använda!

Såg heller inte någon större skillnad, men la inte ner någon större energi på att massera RAW bilderna.

Det torde inte vara någon större fara att prova, de nya inställningarna försvinner när du stänger av kameran och måste laddas in varje gång (via meny) du startar kameran. Det är en liten fil som du har i roten på ditt minneskort, och det försvinner om du formaterar om kortet, då måste du lägga över filen från dator.

Näe, tror att man måste vara väldigt intresserad för att orka hålla på och pilla med dessa saker med sin kompaktkamera.

Tycker däremot att man ska/bör använda RAW med sin systemkamera, där finns det så mycket mer att hämta.

/Lasse

Ok, nej då hoppar jag nog det hela. Var mest nyfiken. =)

Tack för ditt svar!

Fredrik

Men man får också lite andra gosaker - värt att prova om man är intresserad. Jag vet en och annan duktig som använder hackade ps rätt mycket - kostar bara lite tid och alltd roligt att leka lite!

ANNONS
Götaplatsens Foto