Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Försäljningsfloskler?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej Niclas!

Jag hajjar, men som obotligt ”Seriös” säljare/köpare fattar jag inte galoppen..?
Är själv med på Tradera sedan drygt 1 år och har gjort mer än 400 affärer på sajten. Endast vid 2 tillfällen har affären/uppgörelsen ”ballat ur”, vid båda tillfällena är det säljaren som strulat ungefär som du beskriver…

Ekelunden (jag) på Tradera: http://www.tradera.com/trader/trader_grade.asp?ftgnr=263472

- Ja, vad ska man säga!
Jag har aldrig tvekat att vrida åt tumskruvarna på dessa oseriösa personer, för ”Varför” ska dom sabba en annars så bra sajt? I båda fallen blev dom givetvis uteslutna från vidare affärer…

På Blocket är det inte budgivning som det är fråga om, utan det pris man satt gäller *Punkt*.
Om sedan köparen kan pruta på priset så är det ju fair play, men höja eller bedriva budgivning finns inte på Blocket som du skriver…

*Hare Gött*

/Lasse

Ekelunden skrev:
På Blocket är det inte budgivning som det är fråga om, utan det pris man satt gäller *Punkt*.
Om sedan köparen kan pruta på priset så är det ju fair play, men höja eller bedriva budgivning finns inte på Blocket som du skriver…

*Hare Gött*

/Lasse

Såklart finns ingen uttalad budgivning på Blockets cite. Men helt klart så är det så att många tom skriver i annonsen att den "säljes för X,- kronor eller högstbjudande över". Jag har själv haft kontakt med privata säljare som sagt sig ha bud på så mycket över utgångspriset och som gått ut med (förutom i annonsen) att prylen säljs för det högsta priset typ en viss tid senare på kvällen.

Mycket kan med andra ord göras för att trigga upp priset även om köparna bara är två eller varför inte endast en enda. Många gånger tycker jag att det är OK,, iaf när alla korten ligger på borden.

Mvh Niclas,

ANNONS
Götaplatsens Foto