Annons

förstörda pixlar i Nikon D80

Produkter
(logga in för att koppla)

Lyran

Ny medlem
Hej.
Jag har haft min Nikon D80 i exakt ett år nu. Och jag tog fram min kamera för att ta lite plojbilder i mitt rum bara. Sen när jag laddar in bilderna och tttar på dom fick jag syn på 5 stycken blåa prickar. Jag blev helt till mej och tog en bild på mulen natthimel, och när jag laddade in bilden fick jag syn på ÄNNU fler prickar, hur många som hellst! Prickarna är Röda, Blåa och Vita.

Jag har aldrig sett detta förut och jag har tittat igenom några bilder från valborg och där finns det inga prickar alls.

Vad ska jag göra? Jag har ju ingen lusst att redigera bort prickarna och tiga om det när det är något fel.

Jag har hittat 36 prickar ungefär..

Nu finns det folk här som garanterat är mer insatta i de exakta garantivillkoren vad gäller döda pixlar.
Lustigt (eller egentligen inte) att så många pixlar havererat på en gång.
Jag har för mig att Nikon bara har ett års garanti här i sverige (europa?), vilket innebär att din garantiperiod då är över.
Nu tycker jag dock spontant att du skall kontakta Nikon eftersom det ligger så nära inpå garantin, eller överhuvudtaget egentligen, då dom borde fixa det på "goodwill".
Om inte annat är det ju tre års reklamationsrätt.

Lär mer här: http://www.konsument.goteborg.se/pr...82395BCE8B910592C12573E8003931EF?OpenDocument

Kontrollera att du har brusredusering på långa slutartider i bockat i menyn, annars blir det många prickar på långa slutartider :)

/kent

ANNONS
Götaplatsens Foto