Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Första kamera för filmning av skidåkning och downhill.

Produkter
(logga in för att koppla)

abqe

Ny medlem
Hejsan! Jag funderar på att köpa en kamera för att att filma skidåkning och även lite cykling (downhill).

Jag har en budget på ca 3500kr.
Har tittat lite på Canon EOS 1200D som ligger i ungefär den prisklassen, den filmar 1080p i 30fps och 720p i 60 fps vilket jag tycker räcker för en förstakamera (rätta mig om jag har fel)

Det jag undrar är om någon har erfarenhet av att filma med den kameran och kan dela med sig lite av denna erfarenheten.

Skriv väldigt gärna förslag på andra kameror som skulle kunna funka till ett absoluta maxpris av 4000kr ink ett hyfsat objektiv. Måste kunna filma i 720p med minst 60fps.

Är som sagt väldigt okunnig när det gäller allt som har med kameror att göra så ursäktar redan nu haha.

Tack på förhand

En gopro har jag redan men vill göra lite mer seriösare videor och även ha tillgång att ta bra foton vilket är lite svårt med en gopro även om du har lcd-skärmen som tillbehör. Men tackar för svar :)

ANNONS
Götaplatsens Foto