Annons

Facebook koppling funkar inte

Produkter
(logga in för att koppla)

Khalad

Aktiv medlem
Varför kan jag inte koppla upp FS mot FB? Hade först problem med att dela bloggen i grupper på FB, varför jag kopplade av FB-kopplingen. Nu går det inte att koppla upp mot FB. Varför?
 

janc

Aktiv medlem
Detta problem är fortfarande aktuellt. Försöker jag hantera kopplingen mot FB får jag ett felmeddelande från webbläsaren (Safari) som säger att det sker för många omdirigeringar.
 

janc

Aktiv medlem
Har nu testat med Crome på iPad. Kommer lite längre men sedan visar Crome ett meddelande som säger att "www.fotosidan.se omdirigerade dig för många gånger". Har testat att rensa cookies vilket inte hjälpte. Nåväl - lägger inte mer krut på detta nu eftersom det inte känns direkt livsviktigt...
 

martley

Aktiv medlem
Problemet tror jag beror på att både fotosidan och facebook är alldeles för populära och har alltför många besökare, så om en enda server skulle ta hand om alla anrop så skulle det gå väldigt långsamt. I stället brukar man lösa det med en lastdelningsserver, så att när en användare skriver in adressen till exempelvis fotosidan så hamnar man på en server som kastar tillbaka ett meddelande till webbläsaren om att gå till en annan adress, som går till en av flera sevrar som alla levererar det begärda resultatet. När man sen integrerar flera sådana här siter så kan det bli väldigt många omdirigeringar innan man kommer fram. Spärren som Chrome och Safari med flera webbläsare har när det skett för många omdirigeringar är till för att ifall det har blivit något fel någonstans så att omdirigeringen pekar tillbaka på sig själv i en oändlig slinga så ska det avbrytas.

Jag känner inte till någon riktigt bra lösning på detta, varken från användarsifdan eller från tjänsteleverantörssidan, men det är möjligt att det går att göra, t.ex. genom att instruera webbläsaren att tillåta några fler omdirigeringar innan den ger upp.
 
ANNONS