Annons

Fattar inte min epson stylus 2100.

Produkter
(logga in för att koppla)

PeterLj2

Aktiv medlem
Jag förstår mig inte på den.
Vad för dpi ska man egentligen ha inställt i photoshop så att man får rätt antal pixlar?

Jag gör så att documentet är 297x210mm i photoshop vid 240dpi just nu och vill att det ska komma ut som jag ser det på skärmen på ett a4 men det gör det inte av nån anledning.

Vad kan jag göra för fel?
Den kapar bilden och allt blir större än jag vill ha det.

Det enkla svaret är väl, använd "fit to frame" inte "crop to frame". Det lite besvärligare blir, fyller skrivaren hela A4:at, utan några som helst kanter? Om den inte gör det, får du ju räkna bort skrivarens marginaler.

Det funkar ju inte med fit to frame iallafall.
Det jag inte fattar, skrivaren skriver ju ut på hela pappret utan marginaler.

Dokumentet har samma förhållande som ett a4 och det borde ju således inte vara några problem när man tar fit to frame tycker jag.

En sak kom jag att tänka på, använder du Photoquicker? När man har valt fit to frame så måste man välja Apply, annars så croppar den iaf.

Det enda jag kan tänka mig då är drivrutin, gå till Epson och kolla om det finns någon ny till din skrivare. Har själv en Photo 950 och den funkar utan problem, även om jag ibland glömt bort apply, och blivit småirriterad på mig själv, när någon detalj längst ut i kanten saknas ;)

ANNONS
Götaplatsens Foto