Annons

Filmkameraråd!

Produkter
(logga in för att koppla)

snurrebooi

Ny medlem
Nu har jag suttit här och funderat på vilken kamera jag vill ha , men kan inte så mycket om film kamrer som "system" , tänkt mig 10K får det max kosta , enda målet är att film när det är bilträffar så det kommer ju bli både på dagen och kvällen , vill ha en kamera som har bra svarta i sig så det inte blir massa rutor och så vidare när det är mörkt ute , vet att det finns en hel del kamrer som är bra men nån där ute som kan ge tips och råd om detta ?

Krav är ju då 1080 P

Kvittar om det är HDD eller minneskort

vill dock ha så stor glugg som möljigt för att få in så mycket ljus !

märke är väl inte så viktigt !

Det är hade varit bra om nån ger en lite råd så man kan bestämma sig , för litar inte på folk som jobbar i butik , dem säger helt fel saker i bland , så får förlita mig på er som är medlema här inne att ni kan bättre !!

Senast ändrad:
Jag hade byggt runt Canon 600d, och köpt någon lösning för att stabilisera (t.ex. videotripod, eller t.ex. sc3:tiny).

Då alltså som en start i ett modulärt kit som byggs ut allt eftersom, där den slutgiltliga notan hamnar långt över angivet belopp.

Ville du ha en mer färdig lösning så kanske canon leigra camcorders ihop med stabiliseringslösning och extern mic kanske stannar på en mer moderat siffra och inte ökas på så mycket sen. Jag är lite tveksam till om det blir lika bra och varierat som DSLR-filmning, men det borde bli billigare.

Jag hade byggt runt Canon 600d, och köpt någon lösning för att stabilisera (t.ex. videotripod, eller t.ex. sc3:tiny).

Då alltså som en start i ett modulärt kit som byggs ut allt eftersom, där den slutgiltliga notan hamnar långt över angivet belopp.

Ville du ha en mer färdig lösning så kanske canon leigra camcorders ihop med stabiliseringslösning och extern mic kanske stannar på en mer moderat siffra och inte ökas på så mycket sen. Jag är lite tveksam till om det blir lika bra och varierat som DSLR-filmning, men det borde bli billigare.

tack för svaret , grejen är att jag orkar inte klydda med focus så mycket när det gäller system . får väl se hur jag gör , !

ANNONS
Götaplatsens Foto