Annons

FilmScan 35

Produkter
(logga in för att koppla)

qlicken

Aktiv medlem
Tjaba alla fotoentusiaster.

Har fotat snart i 50 år.Soppat S/V RA-4 E6 Ciba ja hela skiten....Men digitalt! Här är jag novis.

Tänkte skaffa en Diascanner för att lägga upp och katalogisera ett antal bilder har kollat i forumet vad det gäller scanners. Har också kollat scandinavianphoto där finns en scanner för endast 2.800:- Microtek film scan 35 1800 DPI Är den för simpel eller duger den kvaliten till bilder för hemsida?. Någon som känner till denna scanner?

Tänker inte skaffa skrivare och köra ut typ A3.
då går jag hellre in i mörkrummet.

Känner inte till den du talar om, men jag har just köpt min en Nikon Coolscan 4000 och en Epson 1290 A3skrivare.
Jag kan återkomma när jag lärt mig hantera dem!

Tack Sinus Linus.
Den sidan hade jag inte hittat, där fick jag veta en hel del om Microtek. hittade även in på deras hemsida.
Den kanske är lite klen om man har tänkt scanna in ett par tusen bilder för att bränna ned på CD.

Köp inte!

Satt i samma tankar för ngn månad sen, blev en Minolta Scan dual II istället :D

Kikade runt som en besatt efter fakta om microteken....för att bara finna att det enda folk hade att säga om den var, skit, skit och åter skit...typ

Dålig upplösning, dålig skärpa, kass kvalite alltigenom.

Detta gjorde att den föll bort ur mina tankar relativt snabbt...

Köp hellre en beggad scanner istället, du kan få första upplagan av Minolta Scan Dual för cirkus: 3000:- beggad har jag sett.

/Tobbe

Hej

kan varmt rekommendera Nikon Coolscan IVED. Väl fungerande, ger mkt bra scanningar och har fått ett mkt bra mottagande av enig fackpress. Nikon support förtjänar också att uppmärksammas.. 2 ggr har jag haft behov av support och de har svarat inom ett dygn med hjälp, sist skickade de en XP uppdatering gratis på en cd-skiva - kom med vändande post!

Bif en scanning.

http://www.motljus.com/photos/jp/mot5010_g.jpg

se fler ex på www.motljus.com där alla bilder är scannande med denna.

Med vänlig hälsning
Johan

ANNONS
Götaplatsens Foto