Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Filtypen angavs ej vid överföring från kameran.

Produkter
(logga in för att koppla)

Mikael Ångström

Aktiv medlem
Har sökt i formumlistan efter en liknande frågeställning men ej funnit någon.

Vid överföring från kamera (EOS 20D) till dator uppstod följande problem: En del av Jpeg filerna anges ej som jpeg under rubriken "filtyp" utan endast som "Fil", detta resulterar i att PS protesterar och vill ej öppna filerna. Filerna går dock att öppna i explorer och Quiktime. Hur skall jag bära mig åt för att öppna filerna i PS? Kan man på något sätt själv ange vilken filtyp de aktuella filerna är?

Tacksam för hjälp! //Micke

Mikael Ångström skrev:
Har sökt i formumlistan efter en liknande frågeställning men ej funnit någon.

Vid överföring från kamera (EOS 20D) till dator uppstod följande problem: En del av Jpeg filerna anges ej som jpeg under rubriken "filtyp" utan endast som "Fil", detta resulterar i att PS protesterar och vill ej öppna filerna. Filerna går dock att öppna i explorer och Quiktime. Hur skall jag bära mig åt för att öppna filerna i PS? Kan man på något sätt själv ange vilken filtyp de aktuella filerna är?

Tacksam för hjälp! //Micke

File-Open as och välj .jpeg så ska den öppna sig och sedan är det bara att spara om filen.

Arkiv-Öppna som borde det bli på svenska.

ANNONS
Götaplatsens Foto