Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fjärrkontroll MC-DC1 eller ML-L3?

Produkter
(logga in för att koppla)

blixa

Aktiv medlem
Har på gång inköp av stativ och tänkte då även beställa en fjärrkontroll. Har inte sett någon av dessa två och tänkte få lite feedback. Jag har en D70s så det ska ju funka med bägge!

Lite funderingar:
# Hur bra fungerar den trådlösa från sidan / bakifrån?
# Hur lång är sladden till DC1:an? (edit: såg just att den var 1m)
# Är det några andra funktioner på DC1:an som kan motivera det högre priset? (Såg på scandinavian photo att det skiljer 355kr mellan dessa två)

Tackar på förhand!

Senast ändrad:
Använder ML-L3 och tycker det fungerar bra.

Fördelar med ML-L3 är att den passar i en liten medföljande väska som sätts fast på kameraremmen så den är alltid med och att man inte måste koppla någon sladd.

Man måste dock ha "fri sikt" mot mottagern som sitter på vänstra sidan av kameran.

Tror att trådvarianten har fler funktioner som att trycka ner avtryckaren halvvägs.

Själv tyckte att merpriset var svårt att motivera men jag har inte provat trådvarianten så jag kan ju ha missat något.

/Martin

ANNONS
Götaplatsens Foto