Annons

Forts.på"vågar man fråga om kameraval?" Hur gick det sen?

Produkter
(logga in för att koppla)

U137

Medlem
Efter att jag tagit del av alla råd och tips så bestämde jag mig ju för Minolta G400. Köper den och extra minne för ett bra pris. Glad i hågen så sätter jag i det nyladdade batteriet. Kollar i LCD skärmen, pillar lite försiktigt på knapparna, nej det är bäst att kolla i bruksanvisningen. Bläddrar i boken som var med, bara för att konstatera att det är en cd-skiva som gäller suck! Ja då ställer jag in datum och tid och bekräftar mina val. Ve och fasa skärmen blir helt blå och skriker ett felmeddelande "ERROR"!!!!! Vad har jag gjort?? jag gjorde ju bara som det stog. Tar ur batteriet och hoppas att det försvinner efter 24 tim.
När jag sätter i batteriet igen efter ett dygn så är jag tämligen nervös, har jag sabbat kameran? Startar upp den yes där kom datuminställningen. ställer in datum mm, bekräftar och BLÅ SKÄRM och ERROR!!! Tror ni att jag blir svettig nu eller? stog det inte en del synpunkter om funktionen på Minoltan, varför brydde jag mig inte om det och köpte en Canon istället, hur dum får man bli???
Något skamsen så ringer jag Minoltas kundservice för att få min dom; "idiotiskt fruntimmer som inte läser bruksanvisningen innan hon startar kameran". Förklarar vad det står i displayen och till min stora lättnad så får jag svaret att det är ett fel ifrån fabriken. Puhh.
Lämnar tillbaka kameran där jag köpte den och får pengarna tillbaka och blir nu tvungen att omvärdera mitt val av kamera. Men efter en del funderande så inser jag att jag ju inte kan få 2 st kameror med fabrikationsfel. Till saken hör ju oxå att jag köpt minneskort för 500:- som jag isf blir tvungen att kränga till någon annan.
Går då till de seriösa fotoaffären i stora staden och köper Minolta ex nr 2 och nu går allt enligt regelboken, den fungerar!! Pillar friskt på den och lär mig förvånansvärt fort trots att jag måste sitta framför datan och läsa bruksanv. Har redan knäppt en del ok kort och snabb är den.
Till er som fortfarande orkar läsa så tyckte jag att det var lite kul att dela med mig av mina äventyr.
MVH Ann
PS jag skall INTE skriva några reccensioner om Minolta!!

ANNONS
Götaplatsens Foto