Ross
Medlem
Jag hoppas få fota några boxnings- och MMA-matcher inom kort. Har en 7D med 17-55 2.8 IS och även 50mm 1.8 vilka bör ge tillräckliga slutartider. Är däremot orolig för att dessa kommer kännas för korta, i synnerlighet när de tävlande är på andra sidan ringen. Har plöjt igenom massor av liknande trådar på olika forum, men där verkar de flesta skjuta med fullformat och 24-70 2.8L samt 70-200 2.8L.
Har tidigare haft förmånen att fota Thaiboxning, men den gången var det med ett långt tele från läktaren. Nu hoppas Jag kunna vara precis intill ringen.
Skulle uppskatta om någon med erfarenhet av liknande fototillfällen kan svara på om Jag kommer sakna ett längre objektiv vid boxningsringen? Skulle kanske ett 24-70 på en crop-kamera som 7D fungera bättre?
Har tidigare haft förmånen att fota Thaiboxning, men den gången var det med ett långt tele från läktaren. Nu hoppas Jag kunna vara precis intill ringen.
Skulle uppskatta om någon med erfarenhet av liknande fototillfällen kan svara på om Jag kommer sakna ett längre objektiv vid boxningsringen? Skulle kanske ett 24-70 på en crop-kamera som 7D fungera bättre?