Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fota vinterfåglar i Täby den 16 och/eller 17/2

Produkter
(logga in för att koppla)

Bo Johansson

Avslutat medlemskap
Jag har en vintermatning nära Gullsjön med god tillgång på främst mesar (svartmes, tofsmes, blåmes, talgoxe, nötväcka) Jag delar gärna med mig av erfarenheter och fotomöjligheter. Kolla mina senaste bilder i albumet Fåglar så ser ni vad jag menar

ALLA är välkomna och även om fågelfoto är helt nytt.

Hade tänkt mej att vi träffas ca 0930 i Täby på plats som passar deltagarna, tar oss samlat ut i skogen (ca 1 km promenad från parkeringsplats) och håller på ett par timmar. Om många vill vara med får vi kanske dela upp oss på olika dagar.

Hör av er ! /Bo

Kul Jonas!

Föreslår lördag 0930. Vi kan väl vänta lite med att bestämma plats tills vi vet om vi blir fler. Utrustningsförslag: varma kläder, termos, kameragrejer, sittdyna. Kör du bil eller kommunalt ?
mvh/Bo

Hej!!

Skulle gärna luft min kamera i Täbyskogen.

Tyvärr är denna helg rätt så fullbokad. Ska plåta 2 innebandymatcher på lördagen mitt på dagen och en match i Uppsala på söndagen som börjar 14 så för mig skulle morgon/förmiddag på Söndag passa innan jag måste åka till uppsala.

Hur är det med gömsle, skall man ha med sig det eller cammoutstyrseln på? Eller är dina mesar tama;)

/Pontus

Re: Kul Jonas!

Bo Johansson skrev:
Föreslår lördag 0930. Vi kan väl vänta lite med att bestämma plats tills vi vet om vi blir fler. Utrustningsförslag: varma kläder, termos, kameragrejer, sittdyna. Kör du bil eller kommunalt ?
mvh/Bo

Jag kommer med bil.

Jag har mailat dig via fotosidan tidigare idag.

SM0SBI skrev:
Hej!!

Skulle gärna luft min kamera i Täbyskogen.

Tyvärr är denna helg rätt så fullbokad. Ska plåta 2 innebandymatcher på lördagen mitt på dagen och en match i Uppsala på söndagen som börjar 14 så för mig skulle morgon/förmiddag på Söndag passa innan jag måste åka till uppsala.

Hur är det med gömsle, skall man ha med sig det eller cammoutstyrseln på? Eller är dina mesar tama;)

/Pontus

Jag kör med alternativet "tama mesar" !

Då ses vi på söndag !

Då ses vi på söndag kl 0930 på ICA parkeringsplats vid Viggbyholmsmotet (längs E18 mot Norrtälje, efter Täby galopp). Det ska bli trevligt !

Jag skickar över mitt mobilnummer med e-mail.
mvh/Bo

Jo jag är på, kommer att vara där i tid, kan vara där tidigare om ni skulle vilja det. Hur lång tid tar det att gå från bilen till dina "tama mesar"?

Antar att det är storgluggen som ska med, små fåglar=stort objektiv ;)

Hejsan, Jag är lite ny på området fågelfoto, så jag är med på söndag om det finns plats för en själ till...

// Göran

SM0SBI skrev:
Jo jag är på, kommer att vara där i tid, kan vara där tidigare om ni skulle vilja det. Hur lång tid tar det att gå från bilen till dina "tama mesar"?

Antar att det är storgluggen som ska med, små fåglar=stort objektiv ;)

Vi kör några km och går en. På plats kl 1000. Du är tillbaka i din bil runt 1230. Avseende objektiv så får det väl bli en erfarenhet.

mvh/Bo

Zimsson_1 skrev:
Hejsan, Jag är lite ny på området fågelfoto, så jag är med på söndag om det finns plats för en själ till...

// Göran

Ok , jag skickar mitt mobilnummer.

Sen sätter vi stopp denna dag. Det blir alltså:
Jonas, Pontus, Göran, Bernhard och jag. Finns det fler intressenter så får det antingen bli på lördag eller annan vecka. mvh/Bo

Trevligt initiativ! Jag hade gärna hängt med men den här helgen är helt körd. Jag hoppas det blir en uppföljare någon kommande helg! Lycka till!

mvh
Anders

AFJ skrev:
Trevligt initiativ! Jag hade gärna hängt med men den här helgen är helt körd. Jag hoppas det blir en uppföljare någon kommande helg! Lycka till!

mvh
Anders

Jag tänkte se hur det här fungerar men är nog inne på ytterligare träffar som omväxling till soloraiderna... Det verkar som om många tycker att söndag förmiddag är en bra tid, så det kan man ju rikta in sig på. Vi hörs ! mvh/Bo

Jag som aldrig har fotat småfågel tidigare har en känsla av att mitt 70-200 på en 30D är i kortaste laget, är det någon av er som ska med nu på söndag som har en 1.4xTC att låna ut?

Det ska bli kul, då får jag lite användning för mitt 100-400.
Förhoppningsvis sitter inte fåglarna såå långt borta iaf.
Vi ses på söndag alla!

// Göran

ANNONS
Götaplatsens Foto