Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fotboll!
- Trådstartare parl
- Start datum
JalleS
Aktiv medlem
Vanligen Av-mode (F5.6 eller så), Canon 300D och så lågt ISO som jag bara kan ha och ändå få vettiga slutartider (det var lite kärvt i Piteå Summer Games klockan 23.00 om jag säger som så
Med firmware hacket till Canonen så varierar jag också ibland mellan One-Shot och AI Focus.
Efter lätt bildbehandling i Photoshop (Auto color samt beskäring) så lägger jag ut dem på nätet med JAlbum.
Mina exempel finns på:
http://seamaster.myftp.org/index.html
--jalle
Med firmware hacket till Canonen så varierar jag också ibland mellan One-Shot och AI Focus.
Efter lätt bildbehandling i Photoshop (Auto color samt beskäring) så lägger jag ut dem på nätet med JAlbum.
Mina exempel finns på:
http://seamaster.myftp.org/index.html
--jalle
parl skrev:
Hur tar ni fotbollsbilder, vad använder ni för inställningar osv?
Tobbe56
Medlem
Själv fotar jag amerikansk fotboll... men jag gissar att det är nästan samma grej.
Jag använder slutartider mellan 1/1250 - 1/2000 (beroende på situation i spelet) F5,6 iso 400.
Ett 55-200 Sigma hjälper en att komma närmare utan att skada sig
På min Nikon D70 blir det en ytterligare förstoringsfaktor på 1.5
Jag använder slutartider mellan 1/1250 - 1/2000 (beroende på situation i spelet) F5,6 iso 400.
Ett 55-200 Sigma hjälper en att komma närmare utan att skada sig
Bilagor
JalleS
Aktiv medlem
Tack...
Jag pendlar mellan Canon 75-300IS samt min nya 28-105/3.5-4.5USM.
28-105 går bra i går när de spelar 7-manna fotboll, men nästa år tror jag det blir värre eftersom planen blir för stor.
--jalle
Jag pendlar mellan Canon 75-300IS samt min nya 28-105/3.5-4.5USM.
28-105 går bra i går när de spelar 7-manna fotboll, men nästa år tror jag det blir värre eftersom planen blir för stor.
--jalle
JoeCole skrev:
JalleS, fina bilder !
Vilken zoom andvänder du ?
Jag har stora problem med min 18-70, helt omöjligt typ.