Annons

Fotografera i Fyledalen utan att bli polisanmäld

Produkter
(logga in för att koppla)

ducedo

Aktiv medlem
Något klickvänlig rubrik men en återkommande nyhet i lokaltidningen är hur fotografer klampar in i djurskyddsområdet, stör örnarna och blir polisanmälda. Jag bor ca 20 min öster om Fyledalen så tänkte spendera en del tid där under våren och försöker hitta en vettig utgångspunkt utan att störa fåglarna.

Undrar därför om någon som är lite mer erfaren kan ge något tips.

Området ska ju vara två mil långt och jag blir inte riktigt klok på riktigt vilket område jag ska undvika. Är ju huvudsakligen intresserad av räv, hjort och svin även om det naturligtvis hade varit kul att få se någon uggla eller rovfågel modell större. På sikt lär jag väl utforska en större del av området men vore som sagt trevligt att ha en vettig utgångspunkt.
 

iSolen.se

Guest
Något klickvänlig rubrik men en återkommande nyhet i lokaltidningen är hur fotografer klampar in i djurskyddsområdet, stör örnarna och blir polisanmälda. Jag bor ca 20 min öster om Fyledalen så tänkte spendera en del tid där under våren och försöker hitta en vettig utgångspunkt utan att störa fåglarna.

Undrar därför om någon som är lite mer erfaren kan ge något tips.

Området ska ju vara två mil långt och jag blir inte riktigt klok på riktigt vilket område jag ska undvika. Är ju huvudsakligen intresserad av räv, hjort och svin även om det naturligtvis hade varit kul att få se någon uggla eller rovfågel modell större. På sikt lär jag väl utforska en större del av området men vore som sagt trevligt att ha en vettig utgångspunkt.
Kan du inte prata med lämplig myndighet innan du går dit?
 

Grevture

Aktiv medlem
Teknikredaktör
Kan du inte prata med lämplig myndighet innan du går dit?
Håller med, ett tips är att kontakta kommunerna Sjöbo, Ystads och Tomelilla, någon där kan säkert ge tips om vem du kan prata med.

Eller en kanske ännu mer uppenbar kontakt: http://www.birdlife.se eller i synnerhet http://www.skof.se De kan säkert komma med generella råd och känner säkert till vem/vilka som kan ge detaljerade tips om just Fyledalen.
 
ANNONS